28 december 2015

Spynest

In februari verschijnt mijn eerste boek Spionnennest als Spynest in het Engels. 

Yes! Ik ga internationaal met het verhaal van Rotterdam als het grootste spionagecentrum van de Eerste Wereldoorlog. Het heeft even geduurd, maar na eerder twee Britse uitgevers vriendelijk te hebben bedankt voor hun belangstelling, gaat het er begin 2016 van komen.

Spynest is door mijzelf in het Engels herschreven/vertaald. Het verschilt in zoverre van de Nederlandstalige uitgave dat ik extra informatie heb toegevoegd: na Spionnennest kreeg ik soms nieuwe informatie van betrokken lezers, die vaak interessant genoeg was om mee te nemen. Verder heb ik wat kleine foutjes verbeterd en alles geherstructureerd in twaalf hoofdstukken. Ook zijn er foto's toegevoegd van o.a. Nederlandse jongens die voor de Duitse geheime dienst 'N' werkten en het kantoor van de Uranium Steamship Company. 

Het boek komt in de eerste druk gebonden uit, zoals dat gaat in Engeland. Spynest wordt uitgegeven door The History Press en zal via alle reguliere online en offline boekhandels in het V.K. en de V.S. verkrijgbaar zijn.